Uuden vuoden lahjapaketti opoille

Off

Tammikuisen auringon kanssa kilpaa loistivat kasvot Turussa Radisson-hotellissa, kun Turun kaupungin sivistystoimialan projektitoimisto ja Vamoksen Yhdessä taitaen -hanke esittelivät toisen asteen koulutushankkeiden kuulumisia. Yleisöksi oli valikoitunut kuutisenkymmentä Varsinais-Suomen perus- ja toisen asteen oppilaan- ja opinto-ohjaajaa.

Tilaisuuden tavoitteena oli tarjota Varsinais-Suomen opoille katsaus siihen, millaisia toisen asteen koulutuksen kehittämistoimenpiteitä ja -projekteja on alueella parhaillaan käynnissä. Kattaus olikin varsin monipuolinen aina yhteisöllisyydestä digitaalisiin oppimisympäristöihin ja työelämä- ja korkeakouluyhteistyöhön. Lyhyillä esittelypisteillä kehittämistoimia kuunneltiin välillä istuen ja välillä vähän toimeliaammin.

Ennen tilaisuuden päätöskahvia yleisö kokoontui vielä yhteen kuuntelemaan Vamos 2. aste -hankkeen kokemuksia moniammatillisesta yhteistyöstä ja keskeyttäneiden opiskelijoiden henkilökohtaisista tutkinnon suorituspoluista.