Mainoskampanja yritysasiakkaalle

Turussa lukiolaiset suunnittelivat ja toteuttivat Mediamaailma 2 -kurssilla Turun kaupungin matkailutoimiston kanssa Turku Touring -pyöräilyn mainoskampanjan. Tavoitteena oli houkutella perinteiseen pyöräilytapahtumaan enemmän nuoria ja perheitä. Projekti opetti tiimityötaitoja sekä oikean työn tekemistä oikealle asiakkaalle.

Miten ja millaista yhteistyötä työelämän ja/tai korkeakoulujen kanssa konkreettisesti tehtiin?

Asiakas tuli koululle pari kertaa ja opiskelijat pitivät yhteyttä asiakkaaseen. Kurssilla kehittyviä työelämätaitoja olivat: paineen sietokyky, joustavuus, tiimityötaidot ja muutokset. Haasteita olivat ohjelmistojen puute ja opiskelijoiden paineet. Opiskelijat tekivät itse kaiken, mutta opettaja asetti raamit.  Lisäksi pohditiin yhdessä suunnitelmien järkevyyttä. Käytännön kehittämisessä käytettiin apuna suullista itse- ja vertaisarviointia, opettajan antamaa arviointia ja asiakkaan antamaa palautetta.

Keskeiset tulokset
  1. Oikean työn tekeminen
  2. Tiimityö
  3. Oikea mainoskampanja