Pitkän matematiikan tukipaja toisen vuositason lukio-opiskelijoille

Turun suomalaisen yhteiskoulun lukiossa kehitettiin pajamalli pitkän matematiikan opiskelun tukemiseksi.

Mistä on kyse?

Tukipajakurssi on kohdennettu toisen vuoden pitkän matematiikan opiskelijoille, joilla on vaikeuksia pysytellä matematiikan opiskelussa mukana. Kurssilla annettavan tuen avulla halutaan saada opiskelijat jatkamaan pitkässä matematiikassa.

Pajassa autetaan opiskelijaa ymmärtämään ja kirkastamaan käynnissä olevan kurssin tavoitteita ja punaista lankaa. Pajassa käydään läpi kokonaisvaltaisemmin kurssin niitä asioita ja teemoja, joissa opiskelijoilla on vaikeuksia. Tavoitteena on, että tukea tarvitseva opiskelija ymmärtää, mitä tehdään ja miksi. Tukipajaa vetävät matematiikan opettajat ja pajaa pidetään joka jaksossa kaksi kertaa kurssin puolivälin jälkeen eli jakson neljännen viikon alusta viidennen viikon loppupuolelle.

Turun suomalaisen yhteiskoulun lukio
Marika Kaanela