Läksypaja

Kuopion Kallaveden lukiossa kehitettiin läksypaja matalan kynnyksen tukitoimeksi kaikille lukion opiskelijoille.

Mistä on kyse?

Läksypaja kokoontuu joka maanantai klo 14.30 ja sen tarkoituksena on antaa tukea opiskelijoille erityisesti matematiikan ja kielten ongelmissa sekä saada mahdollisten keskeytyneiden tai keskeytymisvaarassa olevien kurssien määrää alas. Pajassa on myös mahdollisuus tehdä läksyjä opettajan avustuksella. Aineryhmien opettajat sopivat keskenään kuka on milloinkin paikalla pajassa. Läksypajasta tiedotettiin mm. koulun ilmoitustaululla, ro-tunneilla, Wilmassa ja vanhempainilloissa. Opettajat saavat läksypajasta tukiopetuskorvauksen.

Mitä hyötyä käytäntö tuo lukion toimintaan?

Läksypaja on matalan kynnyksen tukea lukio-opintoihin. Se toimii pienellä henkilöresurssilla ja opettajille jää mahdollisuus sopia aikatauluista keskenään.

Katso webinaari pajatoiminnasta: https://dreambroker.com/channel/3bq81la9/0v2dszpe

Kuopion lukiokoulutus
Samuli Laitinen