Työelämälähtöiset oppimistehtävät OPO2-kurssille

Vaasassa kehitettiin kolmen työelämälähtöisen oppimistehtävän kokonaisuus  jatko-opintoja ja työelämää käsittelevälle OPO2-kurssille. Ensimmäinen tehtävä liittyy Vaasan lyseon lukion opoTET-kokemuksien hyödyntämiseen. Toinen tehtävä perustuu toissa.fi-sivustolla saataviin urakertomuksiin ja dataan ammattiin työllistäneistä koulutuksista. Kolmas tehtävä virittää opiskelijat ajattelemaan asioita työnantajan ja työnhakijan näkökulmasta osallistumalla speed dating -työhaastatteluihin.

Miten ja millaista yhteistyötä työelämän ja/tai korkeakoulujen kanssa konkreettisesti tehtiin?

Oppimistehtävillä, jotka syntyivät opinto-ohjaajien TET-päivien tuloksena pyritään lisäämään lukiolaisten ymmärrystä lukiokoulutuksen, jatko-opintojen ja työelämän yhteydestä, sekä näkemään nämä jatkumona. Jatkokoulutusta pyritään miettimään työelämään valmistavana koulutuksena sen sijaan, että pohditaan mikä koulutus olisi opiskelijalle lukion jälkeen kiinnostava.

Lisätietoja:

Vaasan lyseon lukio