Biokemian kurssi yhteistyössä PerkinElmerin ja yliopiston kanssa

Biokemian kurssilla toteutettiin Vierailu PerkinElmerillä (kehittää seulontatestejä ja diagnostisia laitteita) ja tehtiin  kokeellinen harjoitus yliopiston biokemian laitoksella. PerkinElmerin vierailulla havaitsimme, miten moninaisilla koulutustaustoilla yritykseen päädytään töihin. Työuran aikana työntekijän toimenkuva saattaa muuttua täysin erilaiseksi kuin työuran alussa (elinikäinen oppiminen tuli hyvin esille). Biokemian laitoksella peruslaborointityön tekeminen, jossa harjoiteltiin perustyöskentelymenetelmiä mm. DNA:n eristystä, plasmidin pilkkomista ja elektroforeesia. Lisäksi esiteltiin biokemian opiskelua ja biokemistin työnkuvaa. Opiskelijoilta kerättiin lopuksi kurssipalautetta. Suurin osa kurssin opiskelijoista koki kurssin vierailut hyödyllisiksi.

Opiskelija: ”Minusta PerkinElmerin vierailu osoitti, että vaikka lukiossa opiskelu on yleensä oppiainerajojen sisäistä, ei se sitä jatkossa ole, eikä rajat oppiaineiden välillä ole ammattilaisillakaan selvät.”
Keskeiset tulokset
  1. Pysyvät työelämä- ja korkeakoulukontaktit
  2. Opiskelijoiden työelämätietouden lisääminen

Lue lukolaisten blogista lisää: https://biokemianlumoissa.wordpress.com/