Arvioidaan ja kehitetään yhdessä

365/12 – Aina avoin ammatillinen oppilaitos ja Avoimet ammatilliset opinnot -hankkeiden ensimmäinen yhteinen arviointi- ja kehittämispäivä pidetiin 29.8.2019.

Aamupäivän teemana oli verkko-opintojen laatu, jolloin Salla Sissonen Turun kaupungin sivistystoimialalta johdatti hyvän verkkokurssin saloihin. Teema herätti runsaasti kiinnostusta ja tämän vuoksi Sallan osuuteen oli järjestetty myös etäosallistumismahdollisuus. Innostava ja inspiroiva esitys sai paljon kehuja ja oli arvokas päivään osallistuneille.

Millainen on laadukas verkko-opinto? Sanapilvi osallistujien vastauksista muodostettuna.

Iltapäivän teema oli yritys- ja työelämäyhteistyö hankkeissa. Tähän liittyen saimme ensin kuulla Hyvä PORE -hankkeesta ja työelämäagenteista. Agentit pääsivät vielä itse kertomaan työstään ja kokemuksistaan. Paneelikeskustelussa he nostivat esille onnistumisia, haasteita ja parhaimpia tapoja lähteä kontaktoimaan yrityksiä. Iltapäivän aikana osallistujat pääsivät vielä työskentelemään yhdessä, jonka tuotoksena syntyi yritys- ja työelämäyhteistyön check-list.

Päivä päättyi molempien hankkeiden osalta toiminnan arviointiin ja yhteenvetoon. Yhteistyötä hankkeiden välillä halutaan tehdä jatkossakin ja mahdollisesti pidämme myös toisen arviointi- ja kehittämispäivän yhdessä.

365/12 – Aina avoin ammatillinen oppilaitos ja Avoimet ammatilliset opinnot -hankkeiden toimijat yhdessä.

Kiitos kaikille päivään osallistuneille!

Kirjoittanut
Annina Laaksonen