Kategoriat
Yleinen

Kuulumiset Vinkit jakoon -verkostotapaamisesta 19.5.2021

Taidolla jatkoon -hankeverkoston yhteinen Vinkit jakoon -verkostotapaaminen kokosi yhteen lähes 30 osallistujaa ammatillisen koulutuksen kentältä ympäri Suomen. Teamsissä pidetyn tapaamisen aiheena oli kielitietoisuus. Aihe oli noussut kevään aikana esiin hankeverkoston yhteisistä keskusteluista. Opettajien joukossa oli noussut esiin tarve jakaa oppilaitosten hyviä käytänteitä ja saada materiaalia oman opetuksen tueksi.

Verkostotapaamisen alussa Mika Salonen (Turun kaupungin kehittämispalvelut, projektikoordinaattori) esitteli Tekoihin.fi-sivuston kielitietoisuus-osiota, josta löytyy mm. materiaalia kielitietoisen opetuksen suunnittelun tueksi. Lyhyen alustuksen jälkeen osallistujat jaettiin pienryhmiin, jossa käytiin keskustelua siitä, miten oppilaitoksissa on huomioitu kielitietoisuus sekä mitä materiaaleja ja ratkaisuja on kehitetty? Vinkit koottiin Padlet-alustalle, jotka tapaamisen lopussa purettiin kaikkien osallistujien kesken.

Nostona keskusteluista:

“Tarvitaan kielitietoisuusloikka – laajempi ajattelutavan muutos.”

Seuraava Vinkit jakoon-verkostotapaaminen järjestetään Teamsissa 2.6. klo 9.00-10.00.
Aiheena: Osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen.
Linkki tapaamiseen: https://bit.ly/3ymMqfD

Pilkahduksia tarjosi