Tekniikan tyttöryhmä

yhteisollisyysKuvaus ja tavoite:
Tavoitteena on vaikuttaa tyttöjen viihtyvyyteen, opiskelujen sujumiseen ja yhteisöllisyyteen tekniikan alojen koulutalossa. Opiskelijoista noin 10 % on tyttöjä. Oppilaitos on fyysisesti laajalle levittäytynyt ja opiskelijoilla ei ole yhteisiä kokoontumistiloja. Näin ollen on mahdollista, ettei tytöillä ole kontaktia kehenkään omaan sukupuolensa opiskelijaan.

Toteuttaminen käytännössä:
Luokkien tytöille lähetetään sähköpostin ja Facebookin kautta viesti, jossa heidät kutsutaan perustamaan tyttöryhmää. Lisäksi mainokset viedään tyttöjen pukuhuoneisiin. Ensimmäisessä tapaamisessa opiskelijat pääsevät kertomaan omia ajatuksiaan, toiveitaan ja mielipiteitään siitä, millaista tyttöryhmän toiminta tulisi olla.
Lukuvuoden aikana pidetään 4–5 ohjelmallista tapaamista. Tapaamiset ovat pääsääntöisesti oppituntien jälkeen iltapäivällä. Tavoitteena on myös lisätä osallisuutta ja motivoida vertaistuen tavoin heitä tapaamaan toisiaan myös kouluajan ulkopuolella.

Lataa tuotekortti »