Tekniikan tyttöpäivä

siirtyminen_2_asteelleKuvaus ja tavoite:
Toiminnan tavoitteena on markkinoida tekniikan alan koulutuksia tytöille sekä vahvistaa heidän opiskelumotivaatiotaan miesvaltaisille aloille. Kohderyhmänä tyttöpäivissä on perusopetuksen 8. luokkalaiset. Tarkoituksena on tutustuttaa tyttöjä tekniikan opiskeluun ja sen eri vaihtoehtoihin. Tavoitteena on alentaa tyttöjen kynnystä lähteä opiskelemaan tekniselle alalle.

Toteuttaminen käytännössä:
Tyttöpäivän järjestäjät valitsevat päivälle sopivan ajankohdan ja markkinoivat päivää suoraan peruskoulujen oppilaanohjaajille. Oppilaanohjaajat markkinoivat päivää niille tyttöoppilaille, jotka saattaisivat olla kiinnostuneita tekniikan alan opinnoista.

Tyttöpäivän aikana esitellään eri koulutusohjelmia ja kerrotaan opintojen sisällöistä. Lisäksi tutustujat pääsevät päivän aikana itse kokeilemaan ja kokemaan opeteltavia asioita.

Tyttöpäivän aikana on tärkeää olla mahdollisuus keskustella tekniikan aloilla jo opiskelevien tyttöjen kanssa.

Lataa tuotekortti »