Pidä huolta -teemavuosi tukemassa opiskelijan itseohjautuvuutta ja hyvinvointia

Salon seudun ammattiopistossa valitaan joka lukuvuosi yhteinen teema, joka näkyy kaikessa oppilaitoksen toiminnassa. Lukuvuoden 2013-2014 teema on opiskelijahuollon edustajien ehdotuksesta ”pidä huolta”. Jokaisella lukuvuoden kuudella jaksolla on oma tavoite, jotka ovat seuraavat:

1. jakso: Tutustu
  2. jakso: Syö, nuku ja liiku
  3. jakso: Ole läsnä
  4. jakso: Tsemppaa
  5. jakso: Tee rästit
  6. jakso: Valmistu

Teema näkyy vuoden aikana opiskelijoiden ryhmäyttämisessä, oppilaitoksen tutustumisessa ja ohjauksessa. Neljännessä jaksossa teema näkyy esimerkiksi niin, että opiskelijat valitsevat ryhmästään luokan tsempparin. Viidennellä jaksolla lukuvuoden lopun jo häämöttäessä paneudutaan rästiin jääneiden opintojen suorittamiseen.

Pidä huolta -teeman puitteissa opetus- ja ohjaushenkilöstö pohtii omissa koulutuksissaan, mistä kaikesta henkilökunnan tulee pitää huolta, jotta opiskelijoilla olisi mahdollisimman hyvä opiskella ja henkilöstöllä työskennellä. Teemasta tiedotetaan opiskelijoille ja kotiväelle vuoden aikana monen eri kanavan kautta aina kasvokkain tapahtuvasta tiedottamisesta ammattiopiston facebookin kautta tapahtuvaan tiedottamiseen.

Lisätietoja:
Mervi Leino ja Vesa Valkonen, Salon seudun ammattiopisto