Henkilökohtainen opiskelupaikan vastaanotto

siirtyminen_2_asteelleKuvaus ja tavoite:
Mallin tavoitteena on nopeuttaa opiskelijoiden ryhmiin jakamista. Hotelli-, ravintola- ja catering-alan opiskelijat opiskelevat kahdessa eri koulutalossa ja yhteisvalinnan tulosten julkistamisen jälkeen opinto-ohjaajilla on kiire jakaa opiskelijat sopiviin ryhmiin. Prosessi nopeutuu, kun opiskelija tulee itse henkilökohtaisesti oppilaitokseen paikan päälle vastaanottamaan opiskelupaikan.

Toteuttaminen käytännössä:
Lukioissa jo käytössä olleessa mallissa opiskelija kutsutaan kouluun tiettynä päivänä, jolloin voidaan tehdä myös mahdolliset todistustarkistukset. Henkilökohtainen kohtaaminen jo ennen opintojen alkua on helpottanut sekä nuoren tutustumista tulevaan opiskelupaikkaan että ohjeiden antamista opintojen alkamisesta. Samalla tulevalla opiskelijalla on ollut mahdollisuus kysyä opintoihin liittyvistä asioista.

Kokemukset:
Tapaamisessa on helppo kysyä opiskelijaa askarruttavia asioita ja esimerkiksi puuttuvista todistuksista voi antaa heti tiedon opiskelijalle.

Lataa tuotekortti »