Wanted: Ryhmänedustaja

palaute_ja_kuulemismallitLähes kaikista luokista on jo aiemmin valittu luokkavastaava, luokan edustaja, luokan vanhin tai luokan emäntä tms. Jatkossa näille kaikille olisi yhtenäinen nimitys ryhmänedustaja, jolle valitaan myös varaedustaja. Jokainen ryhmänohjaaja (luokanvalvoja) vastaa siitä, että ryhmä valitsee omat edustajansa. Tavoitteena on koota ryhmän edustajat Wilmaan omaksi ryhmäksi koulutaloittain/osastoittain, jolloin myös koulutuspäälliköt ja tiimivastaavat voisivat käyttää tätä oman osastonsa opiskelijoiden tiedottamiseen.

Ryhmänedustajan tehtävät ja vastuut ovat mm.

• edustaa omaa ryhmäänsä erilaisissa tilaisuuksissa (esim. rehtorin ja koulutuspäällikön järjestämät tilaisuudet ja opiskelijakunnan syyskokous)
  • tuoda tilaisuuksiin oman ryhmänsä mielipiteitä tai toiveita
  • tiedottaa omaa ryhmäänsä kouluun liittyvissä asioissa, joita heille lähetetään esimerkiksi Wilman kautta (esim. koulukuvaus, ammattilakit, amissoudut

Lisätietoja:
Satu Hovi, Turun ammatti-instituutti