Toiminnallinen tutustumispäivä

siirtyminen_2_asteelleToiminnallisen tutustumispäivän aikana peruskoulun oppilaat pääsevät perehtymään tiettyyn alaan päivän ajaksi. Tavoitteena on saada käsitys mahdollisesta tulevasta alasta. Tutustumispäivä voidaan toteuttaa joko niille, jotka eivät vielä tiedä tulevaa alaansa tai kohdistetusti niille, jotka tietävät mille alalle haluavat.

Koulutusalojen opettajat ovat laatineet tutustumispäivien ohjelman ja päivän aikana tehtävät käytännön harjoitukset. Usealla alalla tutustumispäivään tulevalle oppilaalle nimetään koulutusalan opiskelijoista vertaisohjaaja, joka huolehtii oppilaasta ruokailua myöten.

Tutustumispäivä auttaa oppilasta muodostamaan koulutusalasta ja ammatista realistisemman käsityksen, jota pitää mahdollisena jatko-opintovaihtoehtona.

Tutustumispäivän ohjelma »

Lisätietoa: