Yrittäjyyttä oppimassa yön yli 24h-leirillä

projektioppiminenToisen asteen opiskelijoille suunnatun vuorokauden mittaisen NY 24h-leirin aikana leirille tulleet opiskelijat perustavat oman ideansa pohjalta kuvitteellisen yrityksen. Tavoitteena on oppia ”learning by doing” -menetelmän avulla yritystoiminnan ja työelämän perustaitoja ja -tietoja. Leirin ohjelmassa on yrittäjyyden perusteiden ja tietoiskujen lisäksi mahdollisuus kuulla ulkopuolisia luennoitsijoita.

Nuori yrittäjyys 24h-leireillä yrittäjyyttä ovat oppilaitoksessamme aiemmin opiskelleet hiusalan, hotelli-, ravintola- ja catering-alan 2. vuoden opiskelijat ja viimeisimpänä tulokkaana lähihoitajaopiskelijat. Leiriohjaajina ovat toimineet aktiiviset oppilaitoksen 3. vuoden opiskelijat, jotka ovat aiemmin itse käyneet sekä 24h-leirin että vastuuopettajien vetämän leiriohjaajakoulutuksen.

Kun opiskelija on suorittanut hyväksytysti leirin, saa hän siitä todistuksen ja yhden opintoviikon yrittäjyysopintojen suoritusmerkinnän. Leiri on osa kansainvälisestikin tunnettua Nuori Yrittäjyys -järjestön ohjelmaa.

Lisätietoja:
Jaana Åkerroos ja Kirsi Hellman-Suominen, Turun ammatti-instituutti