Rästi-illat

rastipajatKuvaus ja tavoite:
Hotelli-, ravintola- ja catering-alan sekä matkailualan koulutuksessa on kokeiltu toisen ja kolmannen vuoden opiskelijoille rästi-iltoja, joiden aikana opiskelijoiden on ollut mahdollista suorittaa rästiin jääneitä tehtäviä. Tavoitteena on ehkäistä keskeyttämistä ja saada opinnot etenemään.

Toteuttaminen käytännössä:
Ryhmänohjaaja ja opinto-ohjaaja on muistuttanut opiskelijoita puuttuvista opinnoista Wilman kautta ja kasvotusten. Wilman kautta lähetetyssä muistutuksessa on ohjeistettu tarkistamaan kertyneiden opintojen määrä ja sopimaan opettajan kanssa rästiin jääneiden opintojen suorittamisesta. Lisäksi siinä on kerrottu rästi-illoista, niiden ajoista ja paikasta.

Rästi-illat järjestetään kahtena iltapäivänä klo 16–18. Ajankohta heti koulupäivän jälkeen on toimiva ja helposti järjestettävissä. Rästi-iltaan saapuneet saavat rauhassa tehdä ohjatusti rästejään ja työrauha on hyvä. Huhtikuinen ajankohta on valittu niin, että valmistuvilla on mahdollisuus suorittaa rästinsä ajoissa. Rästi-iltojen aikana suoritetaan puuttuvia kielten tehtäviä ja kokeita sekä ammattiaineiden tehtäviä.

Lataa tuotekortti »