Oppisoppi

rastipajat

Kuvaus ja tavoite:
Oppisopin tarkoituksena on toimia rästipajana ja opiskelupaikkana kaikille oppilaitoksen opiskelijoille. Tavoitteena on saada opiskelijat tekemään heillä rästissä olevat tehtävät nopeasti ja tehokkaasti sekä tarjota opiskelijoille tehtävien tekopaikka, jossa saa myös tukea niiden tekemiseen. Opiskelija voi opettajan kanssa sopia rästisuorituksensa tekemisestä Oppisopissa, tulla sinne tekemään muita tehtäviään tai lukemaan kokeisiin. Oppisoppi tarjoaa myös lisämahdollisuuden suorituksiin uusintatenttipäivien lisäksi.

Toteuttaminen käytännössä:
Turun ammatti-instituutin Uudenmaantien koulutalon Oppisoppi toimii maanantaisin ja tiistaisin aina kaksi oppituntia kerrallaan. Paikalla on yksi tai useampi aikuinen (usein opinto-ohjaaja ja esimerkiksi siviilipalvelusmies). Oppisopin pitäminen atk-luokassa mahdollistaa erilaisten, myös verkossa olevien tehtävien tekemisen.

Opiskelijaa ohjataan, tuetaan ja kannustetaan suorituksissa, mutta varsinaisesti tukiopetus on hoidettu oppilaitoksessa aineopettajakohtaisesti. Oppisoppi helpottaa erityisesti sellaisten opiskelijoiden tilannetta, joilla jostain syystä kotona keskittyminen ei aina onnistu. Sinne on myös mahdollista ohjata opiskelijoita, jotka tarvitsevat enemmän tukea itsenäisten tehtävien tekemiseen.

Lataa tuotekortti »

Lisätietoja: