Oppimisen arviointipaketit
Kuvaus ja tavoite:
Arviointipaketit on luotu opiskelijan oppimisen arvioimiseksi matematiikassa ja fysiikka-kemiassa yhdessä opettamisen yhteydessä. Tällöin arviointitilanteesta saadaan mahdollisimman työtilannelähtöinen.
Toteuttaminen käytännössä:
Mallissa Moodleen laadittiin Yhdessä opettamisen suunnitelman yhteyteen myös suunnitelma arvioinnin toteutuksesta. Arviointisuunnitelmassa opetussuunnitelman arvioinnin kohteista rakennettiin ammattiopinnon työtilanteet ja -tehtävät siten, että matematiikan ja fysiikka-kemian arviointikohteet saatiin esille.
Moodleen on koottu arviointipaketit sekä puhtaanapidon ja matemaattisten aineiden, että ruuanvalmistuksen ja matemaattisten aineiden arvioinnin tueksi. Arviointipaketit sisältävät samanaikaisopetuksen sisällöt sekä arviointisuunnitelmat:
Puhtaanapidon, matematiikan ja fysiikka-kemian arviointipaketit » (kirjaudu vierailijana)
Ruuanvalmistuksen, matematiikan ja fysiikka-kemian arviointipaketit » (kirjaudu vierailijana)
Kokemukset:
Malli ei vaadi ajallisia, taloudellisia eikä muitakaan resursseja tavallista enempää. Mallin avulla oppimisen ja osaamisen arviointi tapahtuu käytännön työskentelyn aikana.