Opiskelijat mukana seminaarijärjestelyissä

projektioppiminenOsana markkinoinnin opintojaan kaupallisen ala viimeisen vuoden opiskelijat suunnittelivat ja toteuttivat markkinointikampanjan maakunnallista Erityisen hyvää -seminaaria varten yhdessä kaupungin sivistystoimialan projektitoimiston kanssa. Itse tilaisuus keräsi yli 70 seminaarivieraan lisäksi joukon koulun opiskelijoita tutustumaan erityisopetuksen maakunnallisiin hyviin käytäntöihin.

Opiskelijoiden opintoihin kuului seminaaripäivän tuotetorin suunnittelun ja toteutuksen lisäksi tapahtuman markkinointi oppilaitoksen omalle väelle sekä kampanjointiin olennaisesti liittyvän palautteen kerääminen ja analysointi. Tilaisuuteen osallistuneiden opiskelijoiden iloksi tulevat merkonomit olivat suunnitelleet tapahtumaan myös ammatilliseen erityisopetukseen liittyneen tietokilpailun.

Yhteistyöprojektin lopuksi pidettiin palautetilaisuus opiskelijoiden, heidän opettajansa sekä projektin koordinaattorien kesken. Yhteistyöhön oltiin tyytyväisiä: opiskelijat pääsivät toteuttamaan todellisen tilaisuuden markkinointikampanjan ja seminaarin järjestäjät puolestaan saivat opiskelijan näkökulmaa tapahtumalle. Haasteena oli tiedonkulun vaikeus, johon täytyy kiinnittää erityistä huomiota: tapahtuman järjestäminen on hektistä ja siinä on paljon muuttuvia tekijöitä, jotka vaikuttavat tapahtuman luonteeseen ja järjestelyihin.

Lisätietoja:
Mika Salonen, Turun kaupungin sivistystoimiala