Kysely eroamisen yhteydessä

palaute_ja_kuulemismallitAina opinnot eivät suju aivan suunnitelmien mukaan, vaan potkua on etsittävä muista vaihtoehdoista. Oppilaitoksen kehittämisen kannalta on tärkeää, että opintonsa lopettavien syyt selvitetään ja myös heidän mielipiteensä tulevat julki.

Salon seudun ammattiopiston eroamisvaiheen kysely täytetään yhdessä opinto-ohjaajan kanssa tai opinto-ohjaaja voi haastatella eroamisaikeessa olevaa opiskelijaa. Kyselyssä selvitetään lopettamisen syitä opintojen lopettamislomaketta perusteellisemmin ja tarkoituksena on selvittää, liittyykö eroamisiin sellaisia syitä, joihin oppilaitoksessa pystytään vaikuttamaan.

Tiedot opintojen lopettamisen syistä hyödynnetään säännöllisesti johtoryhmän teemapäivissä ja oppilaitoksen laatutyössä. Lisäksi tietoja voidaan hyödyntää alakohtaisten eroamisten syiden seuraamiseen.

Lataa opintojen eroamissyiden kyselylomake »

Lisätietoja:
Mervi Leino, Salon seudun ammattiopisto