Kuulemisen vetäjä toisesta koulutalosta

palaute_ja_kuulemismallitKoulutalon oppilaat ja henkilökunta koottiin yhteen liikuntasaliin yhteisen juhlatapahtuman päätteeksi. Joka luokalta oli valittu paneeliin edustus ja luokkatoverit olivat paikalla kannustamassa ja myös ottamassa kantaa. Paneeliin mahtui 12 nuorta ja keskustelun aiheina olivat mm. koulupäivän pituus sekä lintsaukset; lisäksi käytiin yleiskeskustelua siitä, mikä on hyvin, mitä voisi parantaa.

Vetäjänä toimi koulutalossa vieras henkilö, mikä loi tilaisuuteen ehkä oman ”virallisemman” tunnun, vaikka ajatuksenvaihto olikin luontevaa ja spontaania. Hyvän kuuluvuuden ja kommunikoinnin edistämiksi vetäjällä oli mikrofoni ja panelisteilla kiersi kaksi mikkiä. Vetäjä kiersi myös yleisön keskellä ottamassa juttuaiheita ja kommentteja paneelin aikana. Kokonaisaika oli 45 minuuttia, joka oli riittävä aika tällaiseen spontaaniin juttuun.”

Lisätietoja:
Anne Aksentjev, Turun ammatti-instituutti