Jatkosuunnitelma opiskelijoille

erityisopetusOpiskelijan jatko- ja työllistymissuunnitelma sisältää kaikki ne toimet joita tehdään opiskelijan kanssa opintojen aikana liittyen opiskelijan jatkosijoittumiseen opintojen päättyessä. Kuvaus on tehty ammatilliseen peruskoulutukseen valmentavaan koulutukseen (VALMA), työhön ja itsenäiseen elämään valmentavaan koulutukseen (TELMA) sekä ammatilliseen peruskoulutukseen.

Opiskelijalle laaditaan jatko- ja työllistymissuunnitelma, joka ohjaa yksilöllisesti opiskelijaa kohti hänen yksilöllisiä tulevaisuuden suunnitelmiaan. Erityistä tukea tarvitsevaa opiskelijaa tuetaan ja ohjataan jatkosuunnitelman tekemiseen ja päivittämiseen.

Jatkosuunnitelman tavoitteena on taata opiskelijalle monipuolisia kokemuksia ja reflektointiin perustuvaa tietoa jatkosijoittumista varten. Suunnitelma ohjaa opiskelijaa tekemään realistisia päätöksiä omasta koulutusvalinnastaan ja tulevista työllistymissuunnitelmistaan.

Lataa Jatko- työllistymissuunnitelma »

Lisätietoja:
Marika Lithén