Hyvä olo-rundi

hyva_olo_kiertue_pieniOpiskelijahuoltolain toimeenpanon tuki -hanke oli mukana edistämässä opiskelijoiden ja henkilökunnan hyvinvointia ja yhteisöllisyyttä oppilaitoksissa. Hankkeessa järjestettiin syksyn 2015 aikana Hyvä olo-rundi, jonka aikana hankkeessa mukana olleissa ammatillisen koulutuksen oppilaitoksissa järjestettiin opiskeluhyvinvointia edistävä tapahtuma.

Sano ei kiusaamiselle
Turun ammatti-instituutissa teemaksi valikoitui sano ei kiusaamiselle. Eri koulutalot järjestivät muuten omanlaisen ohjelmansa, mutta yhteistä oli, että jokaisessa tehtiin sano ei kiusaamiselle -taulu. Tauluun kirjoitettiin sano ei kiusaamiselle ja jokainen opiskelija ja henkilökunta pääsivät painamaan oman kädenjälkensä tauluun sekä nimikirjoituksen. Näin he sitoutuivat kiusaamisen vastaiseen toimintaan. TAIn hyvinvointipäivissä ohjelmassa oli mm. duudsonit, hyvinvointimessut, näytelmä ja oman koulun toimintaan tutustumista. TAIn koulutaloissa tehtiin sano ei kiusaamiselle taulut.

Peltolan päivässä olivat mukana HP ja Jarppi Duudsoneista puhumassa unelmista ja ystävyydestä.

Amazing race Salo
Salon seudun ammattiopistossa järjestettiin hyvinvointi- ja liikuntapäivä kaupunkisuunnistuskisana. Luokat kiersivät ryhmänohjaajan johdolla tutustumassa ammattiopiston eri yksiköihin ja kaupungilla oleviin opiskelijoille tärkeisiin kohteisiin. Päivässä oli mm. sählyturnaus, syvävenyttelyä, erilaisia pelejä ja lihaskuntojumppaa.

Opiskelijat kiersivät rasteja Amazing race -kisassa.

Hyvinvointivirtaa Rasekossa
Raision seudun koulutuskuntayhtymässä järjestettiin osana Saku ry:n kampanjaa Hyvinvointivirtaa-teemaviikko. Viikon aikana järjestettiin erilaisia tapahtumia Rasekon yksiköissä, mm. leffailtapäivä, bingo, sumopaini, capoeira ja ehkäisevän päidetyön ”luontopolku”. Hyvinvointivirtaa-viikon valtakunnallinen organisoija on Suomen ammatillisen koulutuksen kulttuuri- ja urheiluliitto Saku ry. Avainsanana on toiminnallisuus, kun terveyteen ja hyvinvointiin liittyviä teemoja tuodaan viikon aikana esille yli 80 ammattioppilaitoksessa maan laajuisesti.

Lisäksi Hyvä olo -rundia järjestettiin Ammattiopisto Liviassa, Lounais-Suomen ammattiopisto Novidassa, Bovallius-ammattiopistossa sekä Turun kristillisessä opistossa.

Hyvä olo -rundi juliste »
+ julistepohja »

Tutustu myös videoon Mitä on opiskeluhyvinvointi? »