Rehtorit Meyerillä

Turun lukioiden rehtorit kokoustivat helmikuussa Meyer Turku telakalla. Viimaindeksi  eli pakkasen purevuus -20 asteessa ja 8 m/s tuulessa vastasi noin -30 asteen pakkasta. Tampereelta tuttu tapa, ’Rehtorikokoukset yrityksissä’, on tuotu LukioTEKO -hankkeessa nyt myös Turkuun.

Meyer Turku on tehnyt noin 300 rekrytointia v. 2017 ja lisää tehdään koko ajan. Uusien koneiden ja tuotantomenetelmien lisäksi Meyer Turku panostaa voimakkaasti ihmisiin: organisaatioon palkataan väkeä kaikille tasoille metallityöntekijöistä insinööreihin, suunnittelijoihin sekä projektien johtoon. Risteilyalus muistuttaa pientä älykästä kaupunkia ja siksi henkilökunnan osaamisessa esimerkiksi projektinhallinta sekä digiosaaminen ovat nyt ja tulevaisuudessa tärkeitä työelämätaitoja.

Tilauskirjat ovat täynnä vuoteen 2024 saakka,  ja uusia investointeja tehdään jatkuvasti, näkyvimpänä ehkä Pohjoismaiden korkein nosturi, Goliath, joka kohoaa 130 metrin korkeuteen. Meyer Turku kouluttaa työvoimaa omassa Laivanrakennusoppilaitoksessa ja tekee monipuolista oppilaitosyhteistyötä Turun alueella toisen asteen ja korkeakoulujen kanssa. Mukana Meyerillä oli myös Turun uusi työelämälehtori, Matti Raho (kuvasssa oikealla).

Nina Brander, LukioTEKO-koordinaattori