Mainoskampanja

Mainoskampanja-kurssilaiset saivat pohdittavaksi, miten houkutella lisää nuoria osallistujia Turku touring -pyöräilytapahtumaan.
”Kuinka moni teistä katsoo televisiota?” kysyi  markkinointipäällikkö  Klassillisen lukion opiskelijoilta. Yksikään ei viitannut.

”Teillä on tehtävänä nostaa Turku Touring Pyöräilyn kävijämäärää 400:lla”  totesi Turun matkailun  markkinointipäällikkö Tomi Karjalainen lukio-opiskelijoille, jotka saavat siis tehdä mainoskampanjan Turku Touring pyöräilytapahtumaan. Se järjestetään elokuun kolmantena viikonloppuna ja osallistujien keski-ikä on ollut noin 40 vuotta. Nyt järjestäjät haluavat kasvattaa osallistujamäärää ja saada mukaan nuorempaa väkeä –  tehdä pyöräilylle tulevaisuutta.

Mainoskampanjalla -kurssilla haetaan lukiolaisten näkemyksiä siitä, miten nuoria puhutellaan ja miten kannattaa mainostaa, jotta tavoitteeseen päästään. ”Onko teillä opiskelijahintoja osallistumismaksuissa?” oli lukiolaisten ensimmäinen kysymys tapahtumajohtaja Ilkka Auramaalle. ”Ei ole” totesi Auramaa ja myöni myös, että heidän autojen tuulilaseihin liimattavat tarrat ovat ehkä jo vähän vanhanaikaisia. Seuraamme kiinnostuneina, miten Mattus Alsin ohjaama mainoskampanja-kurssi etenee Turun Klassillisessa lukiossa.

Ilkka ja Tomi pitivät innostavan ja informatiivisen briiffauksen lukiolaisille.

Nina Brander, Turun lukiokoulutuksen LukioTEKO-koordinaattori