Turusta NOPSAsti ammattikorkeakouluopintoihin

Off

Turun ammatti-instituutin tekniikan alojen opiskelijoille kerrottiin syys-lokakuun aikana infotilaisuuksissa mahdollisuudesta suorittaa AMK-opintoja jo toisen asteen opintojen aikana. Tilaisuuksissa opiskelijat pääsivät myös huristelemaan virtuaalilasien avulla vuoristoradalla tai kulkemaan halutessaan vaikka Pariisin kaduilla ja kujilla.

Tilaisuudet tavoittivat noin 120 kiinnostunutta opiskelijaa. Paikalla olivat myös AMK:n opiskelijatuutorit sekä AMK:n henkilökuntaa kertomassa AMK-opinnoista.

NOPSA – Nopea ammatillinen väylä työelämään -hanke oli esittäytymässä Turun ammatti-instituutin Juhannuskukkulan ja Peltolan koulutaloilla. NOPSAn infopisteelle löysi ennakkomainonnan johdosta runsaasti innokkaita ja kiinnostuneita opiskelijoita, henkilökuntaa sekä myös huoltajia.

Paikalla oli TAIn hankkeessa mukana olevien kehittäjäopettajien lisäksi AMK:n NOPSA-väkeä sekä AMK:n opiskelijoita. Etenkin AMK:n mukanaan tuomat virtuaalilasit kiinnostivat opiskelijoita. Myös nopeuskilpailu, jossa piti koota mäntä, kiinnosti nuoria ja aikuisia. Tiukan kisan voitti opiskelija Jere Nieminen, palkintoina oli mm. leffalippuja ja korvanappeja.

Kaiken kaikkiaan tilaisuudet keräsivät n. 120 kiinnostunutta nuorta hakemaan lisätietoa mahdollisuuksista suorittaa AMK-opintoja jo toisen asteen opintojen aikana.