Yleinen

Yhtenäisestä markkinoinnista asiakkaille

Me koulutustarjotin-työryhmän jäsenet, Tarja, Tuike ja Jaana, pähkäilimme tovin jos toisenkin sen äärellä, miten AAVA:n opintokokonaisuudet tulisi kuvata koulutustarjottimen markkinointisivulla. Antti koulutustarjottimen teknisen toteutuksen asiantuntijana esitti meille visaisia kysymyksiä, joita selvittää. Yhtä mieltä olimme siitä, että asiakas haluaa pikaisella silmäyksellä tietää, mitä hän opintokokonaisuudesta saa. Asiakkaan näkökulmasta on tärkeää, että voimme luvata, että avointen opintojen suorittamisen kautta hankittu osaaminen myös tunnistetaan ja tunnustetaan. Koulutuksen kentällä on nykyään myös paljon kaupallisia toimijoita, jotka tarjoavat maksullisina samansisältöisiä kursseja ja siksi onkin tärkeää miettiä, miten erotumme lähtökohtaisesti heistä. Mietittäväksemme vielä jäivät mm. linjaukset siitä, kuvataanko opintojen laajuus kursseina, opintopisteinä, opiskeluaikana vai osaamisena.

Koulutustarjotin-työryhmä