Yleinen

Mitä meillä siis onkaan tarjolla erilaisille asiakkaille?

wp_20161130_10_32_31_pro

Projektiryhmän voimin syvennyimme marraskuun viimeisenä päivänä sen äärelle, miten Avoimet ammatilliset opinnot -koulutustarjottimelta löytyvät avoimet opinnot vastaavat kuvitteellisten asiakkaiden tarpeisiin. Pohdimme myös erityisesti sitä, houkuttelevatko avointen opintojen kuvaukset tällä hetkellä opiskelemaan vaiko eivät. Löysimme sivuilta paljon kehitettävää, jota koordinoimaan päätimme perustaa kolmen hengen iskuryhmän, josta löytyy niin markkinoinnin (Paula) kuin kielenhuollon ja selkokielisyydenkin (Riikkamarja) asiantuntijoita. Ryhmää täydentää halinnon projektikoordinaattori Niina yhtenä AAVA-perheen uusimmista tulokkaista. Hänen harteilleen sälytimme yhteisesti ns. ulkopuolisen silmin tarjotinta ja tarjontaa tarkastelevan ”kriittisen ystävän” roolin.

wp_20161130_13_04_29_pro

Koulutustarjottimen yhteistyömallin kehittäminen nytkähti sekin eteenpäin, kun otimme yhteisesti kantaa avointen opintojen alustavaan prosessikuvaukseen. Lopputuloksena totesimme prosessin monen keskeisen osasen olevan riippuvaisia toteuttajaorganisaatioiden johdon linjaukisista ja päätöksistä. Niinpä seuraavana askeleena onkin käydä prosessin malliin heidän kanssaan.

Projektipäällikkö Kilpinen