Työpaikalla järjestettävään koulutukseen valmentautumisen toimintamalli

Valmentautumismalli työpaikalla järjestettävään koulutukseen. Mallin avulla varmistetaan, että opiskelija saa tutkinnon osan/-t suoritettua ammattitaitovaatimusten mukaisesti. Malli sisältää:

• heti opintojen alussa opiskelijoille kerrotaan työpaikalla järjestettävästä koulutuksesta
  • info-tilaisuudet, joissa on mukana työelämän edustajia ja pidemmälle edenneitä opiskelijoita kertomassa työssäoppimisesta
  • opiskelijoiden tekemät työpaikkaesittelyt
  • yritysvierailu-mallin ja siihen liittyvä ennakkotehtävä
  • työssäoppimisen ohjeet opiskelijalta opiskelijalle
  • starttipäivien ja -jakson ohjelmat

Koko opintojen ajan osana henkilökohtaisen osaamisen kehittämissuunnitelman laadinnan ja sen päivittämisen yhteydessä pohditaan, mikä työpaikka tukee parhaiten työllistymistä? Missä työpaikassa on mahdollisuus opiskella opiskelijalta puuttuvia tutkinnon osia? Suunnitelman laadintaan osallistuvat opiskelija ja vastuuopettaja.

Yhteystiedot: Mervi Leino, s-posti: mervi.leino@sskky.fi