Tutkinto työpaikalla

Opiskelupaikan omaavalla opiskelijalla on mahdollisuus suorittaa joustavasti osa opinnoista työpaikalla oppisopimusmuotoisesti. Oppisopimusajalle opiskelija ja työantaja solmivat työsopimuksen ja opiskelijalle maksetaan TES:n mukaista palkkaa. Opiskelu tapahtuu pääosin työpaikalla työtehtäviä suorittaen, vähintään 25 tuntia viikossa. Opiskeluaika voi vaihdella 1,5-3 vuotta riippuen opiskelijan opiskelutaustasta ja aiemmasta osaamisesta. Lopullinen opiskelumuoto sovitaan opintojen henkilökohtaistamisen yhteydessä. Tässä vaiheessa sovitaan opiskelun aikataulu ja opiskelutavat. Oppilaitoksessa tapahtuvaa lähiopetusta on maksimissaan yksi päivä viikossa. Opiskelijaa tukevat oppisopimuksesta vastaava opettaja yhdessä alan opettajien kanssa. Opiskelijan käytössä on myös oppilaitoksen opinto-ohjauksen palvelut.
Yrityksellä puolestaan on mahdollisuus rekrytoida sopiva henkilö ja räätälöidä koulutusta vastaamaan yrityksen tarpeita. Opiskelija voi aloittaa oppisopimusopiskelun silloin kun se parhaiten sopii hänelle sekä työnantajalle.

Lisätietoja:
Petro Väyrynen (etunimi.sukunimi@sskky.fi, p. 0447704264)