Ladataan Tapahtumat

« Kaikki Tapahtumat

• Tämä tapahtuma on mennyt.

Kielitietoisuusagenttikoulutus

28.3.2018 / 08:30 - 15:30

Vapaa

Kiinnostaako kielitietoisuus? Miten voit omalla toiminnallasi ja esimerkilläsi levittää tietoa kielitietoisuudesta?

Ryhdy agentiksi ja ole mukana kielitietoisuuden aallonharjalla. Tehdään yhdessä kielitietoisuus tutuksi!

Koulutuksesta saat:

• Vinkkejä selkeän kielen käyttöön ammatillisessa koulutuksessa sekä tukea, miten saat opiskelijan ymmärtämään asiasi
  • Keinoja siihen, miten itse tuet ja ohjaat maahanmuuttajataustaista opiskelijaa ammatillisen kielen viidakossa

Jokaisella alalla on oma kielensä ja jokainen opettaja sekä ohjaaja on oman alansa kielen paras asiantuntija. Miten koulutusalalle tyypillistä kieltä voidaan opettaa monikielisessä opetusryhmässä kaikki opiskelijat huomioiden? Kielitietoinen opetus toimii yhtenä ratkaisuna, joka helpottaa arkea ja sopii kaikille aloille eri oppilaitoksissa. Koulutuksen tavoitteena on tutustua kielitietoisuuteen ja sen merkitykseen opetuksessa ja työelämässä. Koulutukseen osallistuva suunnittelee, kuinka jakaa saamaansa tietoutta laajemmin oppilaitoksensa sisällä ja saa oppilaitoksensa toimintakulttuurin kielitietoisemmaksi – toimii kielitietoisuusagenttina. Tervetuloa tutustumaan ja oppimaan lisää!

Kenelle koulutus on tarkoitettu?
Koulutuspäivä on tarkoitettu kaikille ammatillisen koulutuksen opettajille, ohjaajille sekä muille toimijoille, jotka kohtaavat työssään erikielisiä oppijoita ja ovat kiinnostuneita kielitietoisuudesta.

Ilmoittautuminen
Koulutukseen otetaan yhteensä 25 osallistujaa ilmoittautumisjärjestyksessä. Koulutus on maksuton.

Ilmoittaudu 22.3.2018 mennessä tästä

Tiedot