Mediakutsu: Maahanmuuttajille työelämään ja opiskeluun siirtymistä nopeuttava malli

Off

Turun kaupungin sivistystoimialan koordinoima AboaNova-hanke on kehittänyt maahanmuuttajien työelämään ja opiskeluun siirtymistä nopeuttavan mallin sekä siihen liittyvät hyvät käytännöt ja tuotteet.

– Malli on kehitetty Turun alueen maahanmuuttajakoulutusten asiantuntijoiden yhteistyönä. Lisäksi siinä on hyödynnetty muiden hankkeiden parhaita käytäntöjä, kertoo hankkeen koordinaattori Mika Salonen.

Malli julkistetaan AboaNova-hankkeen loppuseminaarissa 29.1. klo 10–16 Turun kristillisellä opistolla. Tilaisuuden aikana pidetään myös Kotoudutaan Varsinais-Suomessa 2020 -messut, joihin osallistuu lähes 30 näytteilleasettajaa.

Tapahtuma kokoaa yhteen maahanmuuttoalan työllisyyden, koulutuksen ja tutkimuksen huippuosaajat Varsinais-Suomen alueelta.

AboaNova-hankkeen ovat rahoittaneet Euroopan sosiaalirahasto ja toteuttajaorganisaatiot.

Media on lämpimästi tervetullut kuulemaan uudesta mallista!
• Loppuseminaarin ohjelma
• Lisätietoa AboaNovasta