Koulutuksen innovaatiot toivat eurooppalaiset asiantuntijat Turkuun

Off

Turun kaupungin sivistystoimialan projektitoimisto järjesti 25.-26.9. kansainvälisen study visitin toisen asteen koulutuksen asiantuntijoille. Tapahtumaan osallistui lähes 40 asiantuntijaa eri puolilta Eurooppaa.

”Tapahtuma toi meille mahdollisuuden esitellä eri projekteissa kehitettyjä parhaita käytäntöjä ja samalla keskustella ja jakaa kokemuksia eurooppalaisten kollegoiden kanssa”, kertoo projektitoimiston päällikkö Matti Mäkelä.

Kahden päivän aikana vieraille esiteltiin muun muassa STEAM-työtä, aina avointa ammatillista oppilaitosta, tulevaisuuden uusia oppimisympäristöjä sekä maahanmuuttajien koulutus- ja työllistymispolkujen nopeuttamisen parhaita toimintamalleja. Lisäksi erityisinä vierailukohteina olivat Wisio-, Bore- ja Oppimo-oppimisympäristöt sekä Koneteknologiakeskus.

”Vierailukohteet olivat hyvin valittuja ja oman verkostomme jäsenet saivat täältä paljon uutta oppia omassa kehittämistyössä hyödynnettäväksi”, kehuvat StartNet-verkostoa vetävät Jan Wilker ja Gesa Spätling Brysselin Goethe-instituutista.

Study visitin toteuttivat yhteistyössä seuraavat hankkeet: AboaNova, 365/12, LIVE, Hyvä PORE, STEAM ja Tulevaisuuden älykkäät oppimisympäristöt.