Kotoudutaan Varsinais-Suomessa -messut Turussa 16.–17.1.2019

Off

Koulutustakuu-hankkeet Aboa Nova ja Nuotta osallistuivat 16.–17.1.2019 Turussa järjestetyille Kotoudutaan Varsinais-Suomessa -messuille. Messuilla olivat puhumassa muun muassa Inhimillisellä kädenojennus -tunnustuksella palkitut toimittajat Yagmur Özberkan ja Susani Mahadura sekä tutkija Ayo Mansaray Lontoon King`s College -yliopistosta. Mukana messuilemassa oli yli 400 osallistujaa, joiden joukossa oli monta maahanmuuttajaopiskelijoiden ryhmää Turun alueen eri oppilaitoksista.

Messut avasi Turun kaupunginvaltuuston puheenjohtaja Elina Rantanen. Tämän jälkeen kaksipäiväiset messut jatkuivat mielenkiintoisilla puheenvuoroilla liittyen suomen kielen oppimiseen, nuoren identiteetin rakentumiseen, työllistymiseen sekä vapaa-ajan harrastusmahdollisuuksiin. Puheenvuoroja oli niin tutkijoilta, järjestöiltä kuin hanketoimijoiltakin. Keskiviikon messupäivä huipentui iltatapahtumaan Siirtolaisuusinstituutissa, jossa alan ammattilaiset pääsivät verkostoitumaan hyvän ruoan äärellä.

Koko messujen ajan paikalla oli messutori, jossa muun muassa Varsinais-Suomen alueen oppilaitokset, hankkeet ja muut alan toimijat esittelivät toimintaansa.  Messuväki sai innostavien puheenvuorojen lisäksi kotiin vietäväksi hyödyllisiä opetus- ja opiskelumateriaaleja. Nuotan ja Aboa Novan tuottamat kovan menekin saaneet hankemateriaalit, kuten ammattisanastot ja monikulttuurisen työpaikkaohjauksen vihkon, löydät myös netistä osoitteesta www.tekoihin.fi. Katso sinäkin, mitä voisit ottaa sieltä mukaan omaan opetukseesi!