Yhteistyösopimus Avoimet ammatilliset opinnot -palvelun ylläpitämiseksi allekirjoitettu 5.6.

Off

Korkeakoulut ovat tarjonneet avoimia opintoja jo pitkään ja nyt tämä mahdollisuus on myös ammatillisella puolella! Kaikille avointen ammatillisten opintojen palvelun ovat kehittäneet yhdessä Turun ammatti-instituutti, Turun iltalukio, Turun suomenkielinen työväenopisto, Turun Aikuiskoulutuskeskus, Länsirannikon Koulutus Oy WinNova, Novida ammattiopisto ja lukio, Salon seudun ammattiopisto ja Stadin ammattiopisto AAVA – Avoin väylä ammattiin -hankkeessa. Hankkeen nyt päättyessä, ovat sen kehittäneet oppilaitokset allekirjoittaneet yhteistyösopimuksen palvelun ylläpitämiseksi ja kehittämiseksi jatkossa. Tulevana lukuvuonna palvelu täydentyy usean uuden oppilaitoksen avointen verkko-opintojen tarjonnalla.

Avoimet ammatilliset opinnot -palvelu tarjoaa vaihtoehtoisen tavan hankkia opinnoissa ja työelämässä tarvittavaa osaamista. Jotta opiskelu olisi mahdollista kaikille asuinpaikasta riippumatta, tapahtuu opiskelu verkossa itsenäisesti tai opettajan johdolla. Innovatiivista palvelussa on se, että se kokoaa yhteen usean eri oppilaitoksen avointen verkko-opintojen ja oppimateriaalien tarjonnan. Tällä hetkellä kaikille avoimia opintoja tarjoaa kymmenkunta ammatillista oppilaitosta ympäri Suomea opintojen ja niitä tarjoavien oppilaitosten määrän kasvaessa koko ajan.